28.04.2017.
 
  Start arrow Info dla maturzystów arrow Zasady rozwiązywania i oceniania zadań
 
Wizyty
Dzisiaj2
Wczoraj6
Miesiecznie9
W sumie53021
Menu witryny
Start
Lista artykułów
Kierunki Kształcenia
Szlak Papieski
Galeria
Informacje ogólne
Orlik 2012
Kontakt
Menu użytkownika
Zasady rozwiązywania i oceniania zadań Utwórz PDF Drukuj Poleć znajomemu
Redaktor: Roland Wójcik   
07.01.2010.
Informacja dla maturzystów przystępujących do pisemnego egzaminu maturalnego z matematyki. W związku ze zbliżającym się egzaminem maturalnym z matematyki pragniemy przypomnieć niektóre zasady rozwiązywania zadań i oceniania arkuszy egzaminacyjnych:

  • Przypominamy, że należy uważnie czytać zadanie i polecenia w nim występujące.

  •  Zdający powinien w sposób czytelny i logiczny przedstawić tok rozumowania. Wszystkie istotne etapy rozwiązania powinny być zapisane.

  •  W rozwiązaniu zdający może umieszczać rysunki, które ułatwią analizę zadania. Egzaminatorzy nie będą ich oceniać. Poprawność wykonania rysunku będzie oceniana tylko wtedy, gdy w treści zadania było wyraźne polecenie, że należy go sporządzić.

  • Szkic wykresu funkcji jest oceniany wtedy, gdy w zadaniu jest wyraźne polecenie, aby go wykonać. Krzywa będąca wykresem funkcji musi przechodzić przez punkty charakterystyczne dla niej.

  •  Wszystkie rozwiązania, łącznie z rysunkami będącymi ich integralną częścią muszą być narysowane czarnym długopisem lub atramentem.

  •  W rozwiązaniu należy zapisać potrzebne założenia, a odpowiedź musi je uwzględniać.

  •  Przed sformułowaniem odpowiedzi należy ponownie przeczytać treść zadania, aby odpowiadać najbardziej precyzyjnie na postawione pytanie.

  • Zdający powinien pamiętać o sprawdzeniu, czy podana odpowiedź spełnia warunki zadania, np. jeśli z dwóch rozwiązań równania kwadratowego warunki zadania spełnia tylko liczba dodatnia, to trzeba wyraźnie zaznaczyć w odpowiedzi, że rozwiązaniem jest liczba .

  •  Jeśli rozwiązanie nie zmieści się na przeznaczonym na nie miejscu, można je kontynuować w brudnopisie, ale koniecznie trzeba przekreślić słowo „brudnopis” i napisać „ciąg dalszy czystopisu”, podać numer zadania, a w rozwiązaniu zadania zaznaczyć, że będzie ono kontynuowane w brudnopisie.

  • Każda poprawna i skuteczna metoda rozwiązania, która zostanie zapisana przez zdającego będzie pozytywnie oceniona przez egzaminatorów.

 
Zmieniony ( 07.01.2010. )
 
« poprzedni artykuł

© 2017 Łapanów - Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Łapanowie :: Administrator Roland Wojcik

Get The Best Free Joomla Templates at www.joomla-templates.com