„Talk to me! – organizacja alternatywnych zajęć językowych dla młodzieży” Projekt realizowany jest pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013. Priorytet III: Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.3 Poprawa jakości kształcenia, Poddziałania 3.3.4 Modernizacja treści i metod kształcenia. Uczniowie I klasy Liceum Ogólnokształcącego o profilu „ bezpieczeństwo publiczne”, uczestniczą w/w projekcie. Do najważniejszych celów projektu zaliczamy: - Wdrożenie innowacyjnych metod nauczania języka angielskiego,
- Popularyzacja języka angielskiego oraz kultury krajów anglojęzycznych wśród młodzieży,
- Doskonalenie sprawności językowych,Rozwijanie zainteresowań językowych uczniów,
- Przygotowanie do matury i egzaminu certyfikującego FCE,
- Zmniejszenie dysproporcji w nauczaniu języków obcych pomiędzy miastem a wsią,
- Wyrównanie szans edukacyjnych.
Wyżej wymienione cele zrealizowane będą przez organizację trzyletniego programu nauczania języka angielskiego w formie pozalekcyjnych warsztatów językowych, powiązanych z zajęciami dodatkowymi, prowadzonymi wyłącznie w języku angielskim.30% Beneficjentów Ostatecznych (Uczniów uczestniczących w projekcie), którzy uzyskają najlepsze wyniki, przystąpią do międzynarodowego egzaminu FCE
Działania w projekcie W ramach projektu każdy Uczeń będzie miał możliwość uczestniczenia w różnych formach wsparcia. Wszystkie zajęcia są obowiązkowe dla uczestnika Projektu (Ucznia) i wszystkie prowadzone są w języku angielskim. Projekt oferuje: pozaszkolne warsztaty językowe, warsztaty hobbystyczne, warsztaty taneczne oraz szkolne wycieczki językowe dla wszystkich uczniów oraz zajęcia dodatkowe w formie obozów i egzaminów FCE dla uczniów uzyskujących najlepsze wyniki w nauce.
Każdy uczestnik Projektu (uczeń) na zakończenie zajęć uzyska certyfikat ukończenia kursu językowego (po pozytywnym zaliczeniu wszystkich testów i egzaminu końcowego).
Wszystkie zajęcia są BEZPŁATNE. Ścieżka edukacyjna składa się z 4 bloków tematycznych: 1.blok podstawowy Warsztaty języka angielskiego (30 godzin w semestrze prowadzonych w 15-osobowych grupach o różnym stopniu zaawansowania, obowiązek uczestniczenia w zajęciach przez 3 lata szkolne; 30% uczniów wykazujących najwyższe wyniki w nauce zostanie dopuszczonych do międzynarodowych egzaminów FCE); - First Certificate in English jest jednym z najbardziej popularnych egzaminów z języka angielskiego na świecie na poziomie średniozaawansowanym
- należy do grupy egzaminów uznawanych przez MEN na prawach dawnego egzaminu państwowego z języka angielskiego, jest honorowany przez Urząd Służby Cywilnej jako udokumentowanie kwalifikacji językowych wymaganych od pracowników polskiej służby cywilnej,
- jest uznawany przez MEN jako udokumentowanie kwalifikacji językowych przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,
- jest szeroko uznawany w handlu i w przemyśle na całym świecie,
- spełnia wymagania językowe stawiane przez wiele anglojęzycznych uniwersytetów i instytucji edukacyjnych przy rekrutacji studentów,
- Certyfikat FCE jest ważny bezterminowo.
2.blok warsztatowy: 16-godzinne zajęcia hobbystyczne (w II semestrze pierwszej klasy do wyboru: taniec, fotografia, rysunek, walki wschodnie, itp.) oraz 18-godzinne warsztaty tańca towarzyskiego prze Balem Maturalnym; 3.blok turystyczny: wycieczki szkolne powiązane z nauka języka angielskiego (w I i II semestrze drugiej klasy) – miejsce i temat wycieczek będą ustalane dla każdej szkoły indywidualnie; 4.blok wakacyjny: 360 uczniów z najlepszymi wynikami w nauce zostanie zakwalifikowanych do letnich obozów językowych na terenie Polski (180 uczniów podczas wakacji 2010 oraz 180 uczniów podczas wakacji 2011); w ramach obozów zorganizowane zostaną 50-godzinne intensywne zajęcia językowe powiązane z zajęciami sportowymi i rekreacyjnymi. |